نرم افزار نرم افزار اکسل

بازنشر محتواهای خوب فارسی در مورد تکنولوژی و مهندسی

نرم افزار نرم افزار اکسل

نرم افزار نرم افزار اکسل

معرفی نرم افزار نرم افزار اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده است که توسط شرکت مایکروسافت در بسته نرم افزاری آفیس ۴ تولید و ارائه می گردد. اولین بسته نرم افزاری آفیس برای ویندوز در سال ۱۹۹۰ میلادی منتشر شد که نسخه خانگی آن شامل نرم افزارهای ورد ، پاورپوینت و اکسل بود.

صفحه گسترده نرم افزارهای صفحه گسترده این امکان را فراهم می نمایند که داده ها را بصورت سطر و ستون وارد نمائید. بعد از وارد کردن داده ها عملیاتی نظیر محاسبات، مرتب سازی و فیلتر نمودن را روی آنها انجام داده، همچنین می توان این داده ها را چاپ کرده و نمودارهایی بر اساس آنها ایجاد کرد.

شرکت مایکروسافت هر ساله در  نسخه جدید نر مافزار اکسل تغییراتی را اعمال خواهد کرد. از جمله این تغییرها می توان به ساده شدن گرافیک نرم افزار و استفاده زیاد از رنگ سفید، اضافه شده توابع پیشرفته مثلثاتی، توانایی تبدیل اعداد رومی به عربی یا لاتین و همچنین اضافه شده منوی استارت به نرم افزار اشاره کرد. همچنین این نرم افزار دارای حالتی برای استفاده در دستگاه های لمسی می باشد که با انتخاب آن ابزارها بزرگتر و با فاصله بیشتر از یکدیگر نمایش داده می شوند تا بتوان به راحتی آنها را با انگشت لمس نمود

آغاز برای اجرای نرم افزار راه های گوناگونی در انواع ویندوزها وجود دارد.

آشنایی مقدماتی با اکسل ۲۰۱۳ این نرم افزار قابلیت پذیرش اطلاعات و داده ها و اعمال عملیات تعریف شده روی آنها را دارد. به کمک این نرم افزار می توان محاسبات دشوار و پیچیده را به راحتی انجام داد، اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرد و با کمک ابزارهای گرافیکی موجود نمودارهای لازم را رسم کرد. همچنین این نرم افزار تعداد زیادی فرمول و تابع آماده در زمینه های مختلف از جمله مالی، ریاضی و مهندسی، آمار و ... را در خود جای داده است.

یکی از ویژگی های نرم افزار های صفحه گسترده قابلیت فرمول پذیری آنهاست. نرم افزار اکسل نیز از این ویژگی برخوردار است. فرمول دستوری است که ما به یک سلول می دهیم و اکسل آن دستور را انجام می دهد.

آموزش نرم افزار اکسل

همانگونه که میدانید یکی از ارکان اصلی طراحی تاسیسات برقی و طراحی تاسیسات مکانیکی یک ساختمان ارائه جدول محاسبات بهمراه نقشه های طراحی شده می‌باشد، ارائه مناسب جدول محاسبات مستلزم این موضوع می‌باشد که مهندس طراح درک درستی از فرمول نویسی در اکسل و ارجاع صفحات مختلف به یکدیگر داشته باشد تا بتواند یک جدول محاسبات مناسب، متناسب با نیاز ساختمان و ناظرین سازمان نظام مهندسی تحویل این سازمان دهد، به همین جهت می‌باشد که یادگیری اکسل آن هم از نوع اکسل دفتر فنی تاسیسات ساختمانی یکی از اصول پایه ایی طراحی تاسیسات مکانیکی و طراحی تاسیسات برقی می‌باشد.

فرمول همانند متن، عدد و سایر داده ها به سلول وارد می شود با این تفاوت که قبل از نوشتن فرمول حتما باید علامت " " قرار داده شود. در واقع ورود این علامت در ابتدای یک عبارت به اکسل می فهماند که عبارت وارد شده یک دستور یا فرمول است. علائم ریاضی در اکسل بصورت زیر هستند

  • عمل جمع      +
  • عمل تفریق     -
  • توان               ۸        با 6+SHIFT
  • عمل تقسیم      /
  • عمل ضرب        *    و   یا 8+SHIFT

 

 

 

هوش تجاری در اکسل

دوره هوش تجاری در اکسل یکی دیگر از دوره های پرطرفدار در ایران و سایر کشورهای در حال توسعه و پیشرفته است. چرا که این مهارت به مدیران، مهندسین و افرادی که در سازمان ها و پروژه ها فعالیت میکنند؛ به آن ها برای تصمیم گیری های قوی و به جا، در سریع ترین زمان ممکن،  بسیار کمک میکند.

 

در واقع با داشتن مهارت هوش تجاری در اکسل، داده خام به اطلاعات مفید و معناداری تبدیل شده و به افراد این امکان را میدهد تا با استفاده از اعداد و ارقام، عملکرد سازمان ها، شرکت ها و پروژه ها را تحلیل کنند و کسب و کار را توسعه ببخشند.

در این دوره تخصصی که مجموعه سودا برگزار میکند؛ دانش آموختگان ۴ مرحله اصلی را تحت آموزش و نظارت مهندسین و  مدیران عاملان شرکت های گرید بالا طی میکنند.

  • در مرحله اول، داده های خام از منابع متفاوت جمع‌آوری می‌شود.
  • در مرحله دوم با استفاده از توابع و فرمول نویسی در اکسل از داده‌ها اطلاعات مفید استخراج و گزارش‌گیری می‌شوند و با برنامه نویسی در اکسل، پیچیده ترین محاسبات و مشکلات حل و فصل میشود.
  • در مرحله سوم با به‌کارگیری نمودارها و داشبوردها مدیریتی در اکسل، گزارش‌های جامعی در ارتباط با سطوح متفاوت پروژه تهیه می‌گردد.
  • در مرحله چهارم، بر اساس تمامی اطلاعات بصری تصمیم گیری های مهمی صورت میگیرد.

 

مزیت های شرکت در دوره هوش تجاری در اکسل

با استفاده از قابلیت هوش تجاری در اکسل دانش آموختگان میتوانند در روند حل مشکلات و مسائل سرعت بیشتری ببخشند.

با داشتن مهارت هوش تجاری در اکسل، دانش آموختگان آینده شغلی خود را تضمین میکنند و از فرصت های استخدامی در شرکت های گرید بالا بهره مند میشوند.

مدیرعاملان، مهندسین پروژه، پیمانکاران و... به عنوان دانش آموختگان این دوره، میتوانند علاوه بر دانش از تجربه چندین ساله اساتید برجسته استفاده کنند.

دانش آموختگان در این دوره، با مباحث و نکات کلیدی زیادی که در هیچ دوره، فیلم یا کتاب آموزشی به آن پرداخته نشده است؛ آشنا میشوند.

مدیران با گذراندن این دوره، میتوانند کسب و کار خود را توسعه ببخشند و در شرایط بحرانی بهترین تصمیم را بگیرند.

 

سرفصل های دوره آموزشی هوش تجاری در اکسل

  • مروری بر فرمول ها و توابع پرکاربرد اکسل
  • مروری بر داشبوردهای مدیریتی در اکسل
  • مروری بر نحوه رسم نمودار و برنامه نویسی در اکسل
  • بررسی اهمیت و کاربردهای هوش تجاری در اکسل
  • معرفی Conditional Formatting
  • خواندن داده ها از منابع مختلف نظیر Excel، SQL Server  و Access
  • بررسی انواع منابع داده در Power Query
  • Pivot و Unpivot کردن داده‌ها   در Power Query
  • Transform داده‌ها با استفاده از Power Query
  • Append داده‌ها در Power Query
  • Merge داده‌ها در Power Query
  • افزودن توابع شرطی و انجام محاسبات با   Power Query
  • نحوه افزودن داده‌ها به دیتا مدل و طراحی دیتا مدل به صورت اصولی و تهیه گزارش از آن با استفاده از ستون محاسباتی، DAX
  • نحوه انتقال داده های اکسل به فایل های دیگر همچون پاور پیوت
  • طراحی گزارشات و ایجاد تصویر سازی داده ها با ابزار Power View
  • آشنایی با سایر امکانات در Power View
  • ساخت گزارشات مکان محور (Power Map) با استفاده از داده ها
  • بهینه سازی گزارش ها با PivotTable و PivotChart
  • جمع بندی و پایان مباحث با استفاده از حل یک پروژه واقعی و پیچیده

 

دوره هوش تجاری در اکسل برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره برای دانشجویان، فارغ التحصیلان، هنرستانی ها و دیگر افرادی که می خواهند هوش تجاری در اکسل را عمیق و به معنای واقعی آن یاد بگیرند و به دنبال فرصت های شغلی مناسبی هستند پیشنهاد میشود.

علاوه بر این برای مدیران، مهندسین مشاور، پیمانکاران، مهندسین دفاتر فنی، مهندسین اجرایی و هر شخصی که میخواهد در سازمان و پروژه تصمیم گیری های هوشمندانه ای انجام دهد؛ بسیار مناسب است.

از آنجایی که سودا به عنوان مرجع تاسیسات ساختمان، دوره های مرتبط با پروژه های تاسیساتی برق و مکانیک ساختمان برگزار میکند؛ بنابراین شرکت در این دوره فوق تخصصی به پیمانکاران تاسیسات ساختمان برای تقویت در اجرای پروژه ها و تصمیم گیری های به جا و درست پیشنهاد میشود.

مدت زمان دوره هوش تجاری در اکسل

دانش پژوهان دوره حضوری فقط در مدت ۱۸ ساعت و دانش پژوهان دوره آنلاین در مدت ۲۰ ساعت میتوانند کلیه مباحث هوش تجاری در اکسل را به طور عمیق و کاربردی فرا بگیرند.

 

پیشنیاز دوره هوش تجاری در اکسل چیست؟

دانش پژوهان برای شرکت در این دوره فوق تخصصی باید با  اکسل مقدماتی، فرمول نویسی در اکسل، رسم نمودار در اکسل، برنامه نویسی در اکسل و داشبورد مدیریتی در اکسل آشنایی داشته باشد.

اگر قصد شرکت در این دوره را دارید ولی به پیش نیازها تسلط ندارید؛ میتوانید قبل از آن در مجموعه سودا، دوره ها را به طور جداگانه بگذرانید.

مدرس دوره هوش تجاری در اکسل چه کسی است؟

این دوره توسط مهندس فاریا محمودی آموزش داده میشود. برای اطلاع از سوابق کاری و تحصیلی مهندس محمودی به صفحه پروفایلشان رجوع کنید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.